Tanah lapang

Khamis, 1 Oktober 2009

Pembuka bicara aku ialah politik

Salam aspirasi,salam mahasiswa dan salam perpaduan.
Mari kita borak pasal politik.Peh!Politik?Perkara yang paling membosankan tapi paling orang suka.Betul tak?Sekarang deman pilihan raya kecil Bagan Pinang dan Tan Sri Isa Samad menjadi calon National Front atau Barisan Nasional cakap melayunya.Manakala Pesuruh dan Jaya PAS Negeri Sembilan iaitu Zulkefly Mohamad Omar sebagai calon pembangkang di Dun Bagan Pinang ini.Adakah Barisan National ini mampu mempertahankan Kerusi yang dimenangi dulu?Jawapannya ada pada hari itu.
Aku terbaca kat satu blog tentang satu lagi pencalonan pilihan raya tapi bukan pilih dan raya mana-mana DUN@DONT atau Parlimen@Party Time For Man And Women tapi Pilihan dan Raya Kampus USM(A)..Hebat!Nampaknya calon wanita mula menonjol dan Si Manis bernama Elfarida Syahfitri Binti Soeshahri Efendi(Jangan marah tau.Aku puji ni.Hahaha) iaitu Pengarah Convex 2009 dengar khabarnya turut mahu bertanding sebagai YDP MPP USM(A)!Aku sokong Elfa ni jadi YDP MPP sebab dia ni amat berdedikasi dan mampu memberikan komitmen yang penuh terhadap tugas terutama ketika menjadi Pengarah CONVEX 2009.Bukan nak bodek la cuma saya juga turut terlibat dalam CONVEX 2009 jadi sepanjang itu saya dapat lihat la kebanyakkannya.Calon lain bagus juga cuma Elfa sahaja yang saya kenali walaupun tidak rapat tapi boleh diajak bergurau.Hahaha
OkLa,cakap banyak pun tak guna pasal politik ini.Bak Kata Dato Raja Niza,Politik itu Hantu..Hahahahaha
Kita tunggu apa akan jadi pada hari pengundian.

2 ulasan: