Tanah lapang

Sabtu, 3 Oktober 2009

Kenape?Ada aku kisah?

Kenapa aku mention nama aku The Street Ruffian?Ada banyak sebab aku kenapa aku gelarkan diri aku macam tu.Pertama,sebab ini idea pasal nama ni timbul masa aku tingkatan 5 masa aku dengan kawan-kawan aku nak buat band.Kami cari macam-macam nama sehinggalah aku aku terbuka kamus nampak perkataan Ruffian ni yang membawa maksud Samseng atau tingkah-laku musnah dimana aku pada masa itu tak tau pasal Devian lagi.Kemudian aku tambah lagi perkataan supaya jadi The Street Ruffian supaya nampak lagi ganas walau kami main lagu kurang ganas iaitu punk rock dan lain-lain lagu genre alterntif lain.Tapi kawan aku tak nak sebab nama tu lebih kepada nama hip-hop.So,aku ambillah nama tu sebagai nickname.The Street Ruffian?Sesuai dengan aktiviti hidup aku penuh dengan aktiviti kurang sihat. Suka bawak kereta atau lebih tepat lagi aku suka racing kereta kat mana-mana highway terutama masa hujan.Sebab aku suka bawak kereta laju masa hujan.Ada sesapa berani?Tapi aku suka race sorang-sorang la sebab aku tak nak libatkan orang lain.Biar aku mati sorang.Tapi sapa yang pernah naik kereta dengan aku masa hujan da aku bawak macam setan,setakat ni diaorang masih umur panjang.

Aku akui yang aku ni bongkak dan angkuh.Sampai semua orang naik menyampah dengan aku.Tapi aku tak kisah sebab semua tu diri aku.Aku tetap aku.Itu mungkin kekurangan aku paling besar.Aku suka fiqir sampai naik gila pasal isu nampak remeh tapi mampu bagi kesan besar.Bagi orang lain,maybe buang masa.Baik layan perasaan dan layan awek.Tapi aku tak kisahlah sebab tu hak diaorang.Aku pun peduli apa.Hahahahah...Aku ni jujur sangat kadang-kadang.Ni pulak nampak dengan budak skema.Aku nak sentiasa nak sesuatu yang lain dari lain dari apa yang biasa.Yang ada "Gold Standard" dia sendiri.Dah nama pelajar universiti dan kononnya bakal pewaris kepimpinan negara.Kenalah berfiqiran kritis dan kreatif disamping radikal.Radikal bukannya radikal dari segi perbuatan tapi cara berfiqir tu.Tiada halangan dan sekatan masa berfiqir asalkan jangan sampai fiqir takde tuhan sudahlah.Berfiqir diluar kotak fiqiran sebenar.

Aku tak handsome dan tak pandai sampai jadi golongan elit di mana-mana tempat.Jadi "Teachers pets" memang tak pernah seumur hidup dan aku tak nak sampai bila-bila.Aku memang bukan kaki angkat atau kipas orang.Cara berpakaian memang selekeh.Tapi aku tak peduli.Sebab aku memang suka nampak selekeh.
Mulut memang laser.Semua orang yang dengar mahu terasa.Tidak kira la sesiapa.Lecture atau kawan-kawan hatta awek aku sendiri.Maaf dipinta.Hahaha
Sudahlah.Aku malas merapu lagi.Baik aku basuh baju.

5 ulasan:

  1. Dah basuh baju ke? Heh..

    Langkah Kiri is dead...

    Thanks for reading and commenting..

    BalasPadam
  2. Ha ha aku bunuh sendiri. Dah sampai riwayat akhir.

    Anyway keep on blogging in the free world!

    BalasPadam
  3. Nox..awat hang bunuh diri? aku harap ko dapat gerakkan Candu Minda..la ni masing2 sibuk dgn blog sendiri..

    aku simpati atas pembunuhan langkah kiri..

    BalasPadam