Tanah lapang

Sabtu, 26 Disember 2009

Kembali!!!!!!!!!!

Salam aspirasi, salam mahasiswa dan salam perpaduan..

Tepat pukul 1330 semalam, aku selamat mendarat di USM(A) dan maka tamatlah cuti aku selama sebulan.. Kembali ke Desasiswa Tekun dan kembali menggilakan jiwa di pusat pengajian sains kemasyarakatan USM.. Sebulan macam sehari.. Macam-macam berlaku sepanjang sebulan ni dan paling banyak menyedihkan. Tapi aku pasrah dan redha dengan apa yang berlaku. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Aku Remie seorang yang cekal dah tabah. Semangat harus ada dan jangan pandang belakang lagi kecuali ketika memandu atau melihat orang yang memanggil dari belakang. Paling penting jangan main belakang. Hahahahah

Sepanjang perjalanan dari Gombak ke Pulau Pinang bertemankan hati sunyi dan lagu-lagu indie mahupun retro dari sinar.Fm dan X.Fm, lagu dari kuchalana dan butterfinger menjadi penghibur hati dan pemberi semangat kepada aku untuk semester baru ini. Nak pecut laju di lebuhraya, nanti aku akan bersemadi di pusara lebuhraya macam lagu ekamatra atau dikejar oleh Proton Perdana dan Nissan X-trail peronda lebuhraya.

Semestar baru kian menjelma. Aku berharap kali ni aku akan dapat sijil dekan walau aku tau mungkin mustahil tapi apa pun tak mustahil jika berusaha dengan gigih tapi bukan menghafal dengan gigih. Apa-apa pun, itu hak masing-masing punya jalan untuk berjaya. Kepada kawan-kawan sekalian, selamat berjaya dalam semestar baru ini.. Marilah kita sama-sama mencapai kejayaan dan kecemerlangan.
Kembara kita masih panjang dan halangan makin banyak yag datang. Semoga kalian tabah dan cekal.

Aku tujukan lagu ini buat kalian semua.

memanglah penat tapi macam mana nak buat,
sudah terlambat baru nak cepat, terperanjat,
harap maafkan, diatas segala kesulitan,
perselisihan yang dihadapi, selama ini,
amat dikesali.
takkan berulang lagi!
KEMBALI, kembali kepada selamanya,
KEMBALI, kini ku bangun sedar dari mimpi,
KEMBALI, kembali kepada petak pertama,
ku mahu hidup 1000 tahun lagi
saya tak akan, mengambil kesempatan walupun,
diriku ini kesempitan di awan ke Sembilan,
kotaraya, kosmopolitan ini penuh dengan
iblis dan syaitan penuh dugaan,
KALAU JATUH LAGI,
BERDIRI KEMBALI!!!
SEKALI LAGI!!!
KEMBALi
ku mahu hidup 1000 tahun lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan