Tanah lapang

Isnin, 15 November 2010

Setiap pembalasan pasti terbalas jua.

Kalau dahulu, seorang akan berkata, pembalasan akan diperolehi pada hari kiamat.
Jadi, selepas itu, ramai orang ramai akan membuat dosa dan kesilapan. Tapi hanya tersedar pada masa susah atau menghadapi masalah. Namun, itulah manusia yang dikatakan tidak sempurna. Semua manusia adalah sama. Tidak ada beza. Hanya bezanya terletak pada akal fikiran mereka dan hati mereka.

Manusia juga akan mengulangi kesilapan sama. Walau sudah diberikan peluang kali kedua dan seterusnya, mereka tetap akan lakukannya.

Begitu juga aku. Aku tidak tahu ke mana lagi harus diluahkan kekesalan ini.Aku sudah penat sebenarnya. Tapi aku tetap begitu.. Ingin berubah. Tetapi tetap perkara itu berlaku.. Adakalanya aku ingin pergi atau hilang terus dalam hidup ini. Namun, kalau begitu, aku tetap begitu. AKu sudah penat, malu, kecewa dan sebagainya.

Apa yang perlu aku lakukan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan