Tanah lapang

Khamis, 22 April 2010

Sunyi? Sendiri? Kecewa?

Salam pembuka bicara,
Kali ini tiada kaitan dengan kuasa ketiga.

Esok ada exam tapi aku masih sempat update blog ni. Bukan apa, ada satu soalan yang orang asyik tanya kat aku dalam minggu ni. Mereka tanya, ko anak tunggal, tak rasa sunyi kew? Tak boring takde adik beradik? Ko kawan pun tak ramai.

Aku cuma mampu tersenyum. Aku jawab, " aku dah lahir seorang. Hidup aku cuma ada mak dan bapak aku sahaja. Aku hidup tak mewah walau hidup seorang. Hidup dikawal walau umur dah naik belasan tahun.". Aku dah biasa hidup seorang. Aku tidak mengharapkan simpati orang untuk mendampingi aku. Orang tak mahu rapat dengan aku, apa lagi aku nak buat? Aku tak terhegeh-hegeh.



Selama ni, aku susah senang, aku seorang. Aku mampu berdiri seorang selama ini(kecuali sekali sahaja orang bangunkan aku semula setelah aku benar-benar jatuh.). Kecewa, sedih dan duka adalah permainan hidup aku. Aku biasa dikecewakan. Bagi aku, adatlah hidup didunia. Aku senyum dalam duka. Aku cerita ni bukan kerna nak simpati. Mintak maaf.. Aku bukan terlalu terdesak mahukan perhatian.

Ada orang kata, aku tidak pernah hargai sesiapa yang ada bersama aku. Jawapan itu salah sama sekali. Aku sentiasa menghargai apa sahaja yang ada. Cuma aku tak tunjuk sangat. Aku gemar melakukan sesuatu tanpa alasan. Sebab banyak cakap pun tak guna, buktikan dengan perbuatan. Mungkin akan mengambil masa yang lama dan akan menghilangkan orang yang tidak sabar. Aku nak dia sedar sendiri apa yang aku buatkan untuk dia.

( Aku rindukan seseorang. Aku mimpi dia semalam. Aku harap aku akan mimpi dia lagi malam ni. Walaupun dia dekat namun jaraknya jauh untuk aku. Biar aku pilih derita merinduinya. )

5 ulasan:

  1. heheehehehe g nok ma jengok mcm ganazzz yok dlm hati ader taman jugak derrr hehehehe
    hahaha areh yea khek,g nok kenon uncle meli dom..salam saudara derr...(^_*)

    BalasPadam
  2. yup.. Yea kenon Ramli..hehhe
    biasak cek.. Semaknya..hehhe

    BalasPadam